Gratis levering!!! fra 350,01 DKK

Privatlivspolitik

I. Generelle oplysninger

  1. Denne fortrolighedspolitik er et sæt principper, der har til formål at informere dig om alle aspekter vedrørende indsamling, behandling og beskyttelse af dine personoplysninger. Politikken gælder for alle brugere af administratorens hjemmeside samt personer, der benytter nyhedsbrev- og spørgeskematjenester.
  2. IdoSell‑onlinebutikkens service, som stilles til rådighed for den dataansvarlige, leveres af IAI S.A., al. Piastów 30, 71‑064 Szczecin, Polen, CVR‑nr. PL5252767146, KRS: 0000891870, Regon: 381595506. Generelle oplysninger om håndtering af oplysninger indsamlet af kunder tilhørende IAI S.A., der bruger IdoSell‑systemet, findes på: https://www.iai-sa.com/en/privacy-and-safety-policy/.
  3. Denne politik fastsætter reglerne for behandling af personoplysninger af den dataansvarlige, som er:
  4. Venusti sp. z o.o.,
    e-mail: info@matemundo.dk,
    NIP 6121860348,
    Forretningsadresse:
    Aleksandra Ostrowskiego 9/129, 53‑238 Wrocław

    (herefter benævnt “Administratoren”)

    Kontakt med databeskyttelsesrådgiveren, Ms. Daria Bartnicka, kan ske via post til administratorens registrerede adresse eller via e‑mail på: iod@odokancelaria.pl.
  5. Denne politik kan ændres og opdateres, hvis der sker ændringer i praksis for behandling af personoplysninger (herunder under hensyntagen til gældende retspraksis og retningslinjer fra den polske datatilsynsmyndighed – PUODO) eller ændringer i lovgivningen. Administratoren informerer brugerne om ændringer i politikken ved at offentliggøre oplysninger herom på hjemmesiden, og for nyhedsbrevsbrugere via e‑mail.
  6. Brugen af administratorens hjemmeside kræver, at brugeren har gjort sig bekendt med denne fortrolighedspolitiks indhold, og i tilfælde af tilmelding til nyhedsbrevet – accepterer den.
  7. Det er frivilligt at give administratoren personoplysninger, men i tilfælde af behandling af data, der gemmes i nødvendige cookies eller kommunikation via kontaktformularen, er det nødvendigt at oplyse visse data for at nå de angivne formål og sikre korrekt funktion af hjemmesiden.

II. Definitioner

  1. Dataansvarlig – den enhed, der bestemmer formålene og midlerne for behandlingen af personoplysninger. Den dataansvarlige er ansvarlig for, at behandlingen udføres i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning.
  2. Personoplysninger – enhver oplysning, der vedrører en identificeret eller identificerbar fysisk person.
  3. Behandling – enhver operation eller række af operationer, der udføres på personoplysninger, uanset om det sker automatisk eller ej, som f.eks. indsamling, registrering, organisering, lagring, ændring, søgning, brug, overførsel, udbredelse, kombination, begrænsning, sletning eller destruktion.
  4. Databehandler – enhver fysisk eller juridisk person, der behandler personoplysninger på vegne af den dataansvarlige (bortset fra dennes egne ansatte).
  5. Hjemmesidewww.matemundo.dk.
  6. Sociale medie‑fanpages og administrator:
  7. Elektroniske tjenester – tjenester leveret via hjemmesiden. Levering af elektroniske tjenester til brugere sker på de vilkår, der er angivet i denne fortrolighedspolitik.

III. Behandling af brugernes personoplysninger

  1. Administratoren kan indsamle brugernes personoplysninger i følgende tilfælde:
    1. Når brugerne selv giver personoplysninger (fx kontakt pr. e‑mail, telefon eller på anden måde), baseret på artikel 6, stk. 1, litra f i GDPR (administratorens legitime interesse – besvarelse af meddelelser og forespørgsler) for at behandle det relevante anliggende.
    2. Til at håndhæve eller forsvare administratorens rettigheder, føre retssager samt muligøre brug af hjemmesiden via cookies, forhindre misbrug og udarbejde interne analyser og statistikker, baseret på artikel 6, stk. 1, litra f i GDPR (administratorens legitime interesse).
    3. Indsamling af personoplysninger offentliggjort på sociale medier (administratorens fanpage), fx oplysninger fra en brugers offentlige profil, baseret på artikel 6, stk. 1, litra f i GDPR (administratorens legitime interesse – at promovere egen virksomhed og tjenester, drive sociale medier, opbygge og styrke kunderelationer samt udføre statistik og analyse af profiler).
    4. Behandling med brugerens samtykke til at sende nyhedsbreve, baseret på artikel 6, stk. 1, litra a i GDPR (samtykke) for at udsende kommerciel information via elektronisk kommunikation i henhold til lov om elektronisk kommunikation.
    5. Automatisk indsamling af personoplysninger via cookies eller tredjeparter ved besøg på hjemmesiden. Brugernes enheder og browsere kan automatisk levere visse oplysninger (såsom enhedstype, operativsystem, browsertype, IP‑adresse, sprogindstilling, dato og tid for forbindelsen til hjemmesiden). Nogle af disse kan udgøre personoplysninger. Administratoren lagrer ikke sådanne oplysninger uden retsgrundlag. For cookies ud over de nødvendige indhentes altid brugerens samtykke (herunder tredjepartscookies som Google Analytics). Behandling sker på grundlag af artikel 6, stk. 1, litra a GDPR (samtykke – for ikke‑nødvendige cookies) og lov om elektronisk kommunikation (for nødvendige cookies).
    6. Brugerkonto: baseret på artikel 6, stk. 1, lit. b i GDPR – indgåelse af en aftale om levering af elektroniske tjenester.
    7. Spørgeskema: baseret på artikel 6, stk. 1, lit. b i GDPR (aftale om levering af elektroniske tjenester).
  2. Aflevering af personoplysninger er frivillig, men i visse tilfælde nødvendig for at bruge hele funktionaliteten af hjemmesiden eller elektroniske tjenester. De kategorier af personoplysninger som administrator kan behandle, kan omfatte:
    1. Personlige oplysninger: fornavn, efternavn,
    2. Kontaktoplysninger: firmanavn, e‑mail, telefonnummer,
    3. Beskedindhold: enhver kommunikation sendt via kontaktformular eller publiceret på administratorens website eller sociale medier,
    4. IP‑adresse, cookies og oplysninger om brugen af hjemmesiden og de elektroniske tjenester,
    5. Billede: hvis brugeren offentliggør sit billede (fx ved kommentar eller ”synes godt om” på fanpage),
    6. Adfærdsdata (Google Ads samtykke): oplysninger om brugerens aktivitet på websteder, klik på annoncer, tid på siden og interaktioner med indhold.
  3. Administratoren bruger fanpages på sociale medier. Offentlige data delt af brugere på sociale medier kan bruges til:
    1. at besvare private beskeder til os,
    2. interaktion i kommentarer under opslag,
    3. at dele opslag med følgere af fanpage,
    4. markedsføring – informere om tjenester og virksomheden via opslag på fanpage, herunder sponsorerede opslag,
    5. statistiske formål: visninger, rækkevidde og interaktioner, præsenteret aggregeret af de sociale netværk.
  4. Når en bruger synes godt om, kommenterer, sender privat besked eller abonnerer på kanalen, bliver Administratoren sammen med følgende virksomheder fælles dataansvarlige:
    • Meta Platforms Ireland Limited, Block J, Serpentine Avenue, Dublin 4, Irland,
    • Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow St., Grand Canal Dock, Dublin 4, D04 V4X7, Irland,
    • TikTok Technology Limited, The Sorting Office, Ropemaker Place, Dublin 2, D02 HD23, Irland,
    • Pinterest Europe Ltd., Palmerston House, 2nd Floor, Fenian Street, Dublin 2, Irland.
      Disse enheder bliver fælles dataansvarlige for statistiske og reklameformål i forbindelse med data på fanpages.
  5. Læs venligst de respektive fortrolighedspolitikker:

IV. Videregivelse af personoplysninger til tredjeparter

  1. Administratoren kan videregive brugernes personoplysninger i følgende tilfælde:
    1. til personer, der er autoriseret af administratoren til at behandle data,
    2. til enheder, der udfører databehandling på vegne af administratoren, f.eks. leverandører af tekniske tjenester samt rådgivnings- og konsulentfirmaer,
    3. til andre dataansvarlige, hvis det kræves ved lov, eller hvis en sådan videregivelse er nødvendig for at overholde gældende lovbestemmelser, f.eks. efter krav fra domstole eller offentlige myndigheder.
  2. Hvis administratoren engagerer en tredjepart til at behandle brugernes personoplysninger, indgås en databehandlingsaftale, og databehandleren er forpligtet til at:
    1. behandle personoplysninger kun i henhold til de skriftlige instrukser, som administratoren har givet, og
    2. anvende passende foranstaltninger for at sikre fortrolighed og datasikkerhed samt opfylde alle andre krav i den gældende lovgivning.
  3. På grund af brugen af tjenester som Facebook, Instagram, TikTok og YouTube kan data blive overført af disse enheder til tredjelande – f.eks. USA eller Kina – i forbindelse med deres interne overførsler til enheder som Meta Platforms Inc., Google LLC (USA) eller Beijing ByteDance Technology Co. Ltd. (Kina). Administratoren har ingen kontrol over sådanne overførsler.

V. Tredjepartstjenester

  1. Hjemmesiden kan indeholde funktioner eller links, der leder brugeren til websider og tjenester leveret af tredjeparter, som ikke drives eller kontrolleres af os. Alle oplysninger, du giver på sådanne sider eller tjenester, behandles i overensstemmelse med deres egne privatlivspolitikker og databehandlingsprocedurer.
  2. Administratoren er ikke ansvarlig for de databehandlingspraksisser, der udføres af selvstændige dataansvarlige for tredjeparters websteder og tjenesteudbydere.
  3. Vi anbefaler kraftigt, at du læser fortroligheds- og sikkerhedspolitikken for enhver tredjepart, før du giver dem dine oplysninger.

VI. Databeskyttelse

  1. Administratoren meddeler, at der er indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte personoplysninger mod utilsigtet eller ulovlig ødelæggelse, tab, ændring, uautoriseret videregivelse eller adgang samt enhver anden uautoriseret eller ulovlig form for behandling i overensstemmelse med gældende lovgivning.
  2. Administratoren er ikke ansvarlig for brugernes handlinger eller undladelser. Brugerne er selv ansvarlige for at sikre, at alle personoplysninger videresendes til administratoren på sikker vis.
  3. Personoplysninger vil ikke være genstand for automatiseret beslutningstagning eller profilering, dvs. beslutninger foretaget ved tekniske midler uden menneskelig indblanding, som har retsvirkninger for brugeren eller på lignende måde påvirker vedkommende væsentligt.

VII. Datakvalitet

  1. Administratoren træffer alle nødvendige foranstaltninger for at sikre, at:
    1. de personoplysninger, der behandles af administratoren, er korrekte og – når det er nødvendigt – holdes opdaterede,
    2. alle unøjagtige eller forkerte personoplysninger (set i forhold til formålet med behandlingen) slettes eller rettes uden unødig forsinkelse.
  2. Administratoren kan til enhver tid anmode brugeren om at bekræfte rigtigheden af de behandlede personoplysninger.

VIII. Dataminimering

Administratoren træffer alle passende foranstaltninger for at sikre, at omfanget af de behandlede personoplysninger er begrænset til det, der er nødvendigt for at opnå de formål, der er angivet i denne politik.

IX. International overførsel af oplysninger

Personoplysninger kan deles og behandles uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS). Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde omfatter Den Europæiske Union samt Island, Liechtenstein og Norge (samlet kaldet ”EØS”). Hvis personoplysninger overføres uden for EØS, kræver administratoren passende sikkerhedsforanstaltninger. Administratoren overholder sine forpligtelser i henhold til kapitel V i GDPR for at sikre korrekt behandling, blandt andet ved brug af Europa‑Kommissionens afgørelser om et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau, herunder EU‑USA Data Privacy Framework.

X. Opbevaringsperiode for personoplysninger

  1. Kriterierne for, hvor længe administratoren gemmer brugernes personoplysninger, er som følger: Administratoren opbevarer kopier af personoplysninger i en form, der gør identifikation mulig, kun så længe det er nødvendigt for at opnå de formål, der er fastsat i denne politik, medmindre en længere opbevaringsperiode kræves i henhold til gældende lov. Administratoren kan især opbevare data i den periode, der er nødvendig for at etablere, gøre gældende eller forsvare juridiske krav (i overensstemmelse med forældelsesfristerne i den polske civillovbog, artikel 118).
  2. Personoplysninger opbevares:
    1. i 30 dage fra tidspunktet for den første kontakt (via telefon eller e‑mail gennem hjemmesiden); oplysninger kan opbevares i en længere periode, hvis brugeren efter henvendelsen vælger at benytte administratorens tjenester (fx nyhedsbrev),
    2. i tilfælde af kontrakt om tjenesteydelser i hele kontraktperioden og så længe det er nødvendigt at håndtere klager, løse tvister og foretage endelig afslutning mellem parterne, under hensyntagen til de gældende forældelsesfrister,
    3. til interne administrative formål, samt andre formål baseret på administratorens legitime interesse – personoplysninger opbevares, indtil den legitime interesse ikke længere foreligger, eller indtil der fremsættes indsigelse mod sådan behandling, forudsat at administrator har foretaget en interesseafvejning,
    4. i forbindelse med data, der behandles på vores sociale medier, indtil en indsigelse fremsættes mod videre behandling (fx fjernelse af ”synes godt om”, sletning af kommentar eller afmelding af profilen),
    5. ved brug af vores nyhedsbreve – i hele servicens varighed eller indtil samtykket til at modtage kommercielle meddelelser tilbagekaldes.

XI. Google Analytics

  1. Administratoren anvender værktøjet Google Analytics, som leveres af Google LLC, med infrastruktur administreret af Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irland). Administratoren oplyser, at Google LLC (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, California 94043, USA) er tilsluttet EU‑USA Data Privacy Framework, som sikrer et tilstrækkeligt niveau af beskyttelse af personoplysninger i henhold til GDPR.
  2. Google Analytics giver mulighed for blandt andet:
    1. Overvågning af trafik: oplysninger om antallet af brugere, besøg og trafikkilder (fx reklamer, søgemaskiner og sociale medier);
    2. Analyse af brugeradfærd: hvilke sider, der besøges hyppigst, tid brugt på siden og bounce‑rate;
    3. Brugersegmentering: demografiske, geografiske og tekniske data (fx enhedstype, browser);
    4. Registrering af mål og konverteringer: analyse af brugerhandlinger som køb, tilmelding til nyhedsbrev eller download af materiale.
  3. Google Analytics kan behandle følgende typer af data:
    1. IP‑adresser: bruges til geolokalisering af brugeren og kan kombineret med andre oplysninger udgøre personoplysninger,
    2. Cookies: lagrer unikke identifikatorer for brugere og sessioner til sporing af aktivitet – kun efter brugerens samtykke,
    3. Tekniske data: såsom type af browser, operativsystem, skærmopløsning og internetudbyder.
  4. Administratoren benytter funktionen anonymisering af IP‑adresser, som udelukker identifikation af brugere (den sidste del af IP‑adressen maskeres, før data gemmes eller behandles).
  5. Administratoren bruger værktøjet til at oprette analyser og rapporter om webtrafik og effektiviteten af markedsføringsaktiviteter, baseret på administratorens legitime interesse og brugerens samtykke (accept af Google Analytics‑cookies). Der er indgået en databehandlingsaftale (DPA) med Google, der regulerer datasikkerhed i henhold til gældende lovgivning.
  6. Administratoren anvender Consent Mode, der muliggør måling af trafik og konverteringer på hjemmesiden, selvom brugeren ikke accepterer cookies – i fuld overensstemmelse med GDPR. Der indsamles kun anonymiserede og aggregerede data (såsom tid på hjemmesiden og henvisningskilde). Hvis brugeren afgiver samtykke til visse typer behandling (fx Google Analytics‑cookies), udføres fuld sporing; hvis ikke, begrænses sporingen til anonyme data. Consent Mode sikrer GDPR‑ og ePrivacy‑overensstemmelse og respekterer brugerens valg.
  7. Data indsamlet gennem Google Analytics‑cookies opbevares i 14 måneder, hvis samtykke er givet.
  8. Se Googles Privatlivspolitik på: https://policies.google.com/privacy?hl=en.
  9. Brugeren kan blokere Google Analytics‑cookies via sin browsers indstillinger. Systemet bruger cookies såsom _ga, _gid og _gat.
  10. Brugeren kan også blokere Google Analytics ved at installere Googles browser‑udvidelse, tilgængelig her: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout. Efter installation forhindres data i at blive sendt til Google Analytics.

XII. Google Ads

  1. Administratoren anvender Google Ads‑reklameværktøjet, leveret af Google LLC, med infrastruktur drevet af Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irland). Administratoren bemærker, at Google LLC (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, California 94043, USA) er tilsluttet EU‑USA Data Privacy Framework og dermed sikrer et tilstrækkeligt niveau af databeskyttelse i henhold til GDPR.
  2. Google Ads muliggør brug af sporings­teknologier som cookies og remarketing‑tags, der gør det muligt at vise reklamer tilpasset brugerens interesser.
  3. Google Ads kan indsamle og behandle data vedrørende brugerens interaktion med vores annoncer og hjemmeside, herunder:
    1. IP‑adresser,
    2. enheds‑ID’er,
    3. browseroplysninger,
    4. geolokationsdata, og
    5. browsinghistorik.
      Disse data bruges til at vurdere annoncekampagners effektivitet og optimere annoncer.
  4. Brugere kan administrere deres annoncerings­indstillinger i Google Ads‑panelet: https://adssettings.google.com, eller fravælge personlig reklame via Network Advertising Initiative: https://www.networkadvertising.org/choices/.
  5. Se Googles privatlivspolitik her: https://policies.google.com/privacy?hl=en.

XIII. Facebook Pixel

  1. Ved brug af Facebook Pixel‑tjenesten bliver administratoren fælles dataansvarlig sammen med tjenesteudbyderen, Meta Platforms Ireland Limited (Block J, Serpentine Avenue, Dublin 4, Irland). Det fælles dataansvar omfatter blandt andet:
    1. indsamling af personoplysninger og
    2. overførsel af disse oplysninger til Facebook.
  2. Kategorier af personoplysninger, der er omfattet af fælles ansvar ved anvendelse af Pixel på hjemmesiden, kan omfatte:
    1. HTTP‑headeroplysninger: detaljer om den browser eller app, der anvendes (f.eks. user agent, land, sprogindstillinger),
    2. Oplysninger om hændelser: såsom ”Sidevisning” eller ”App‑installation” samt andre interaktioner (på knapper eller elementer) afhængigt af konfigurationen af Business Tools,
    3. Online‑identifikatorer: herunder IP‑adresser og, hvor det er relevant, Meta‑ eller enheds‑ID’er (såsom reklame‑ID’er i mobile operativsystemer) samt oplysninger om fravalg eller begrænsning af annoncesporing.
      Bemærk, at den efterfølgende behandling af personoplysninger af Meta Ireland ikke er omfattet af det fælles dataansvar med administratoren.
  3. Tredjeparter, herunder Meta, kan bruge cookies, web beacons og lignende teknologier til at indsamle eller modtage oplysninger fra dette websted og andre steder på internettet og anvende disse oplysninger til måling og målrettet annoncering. Brugerne kan fravælge, at deres oplysninger anvendes til målrettet annoncering. Mere information kan findes her: https://pl-pl.facebook.com/business/help/165516217407801?id=1913105122334058. Desuden kan brugere foretage valgmuligheder ved hjælp af brancheværktøjer som: http://www.aboutads.info/choices og http://www.youronlinechoices.eu/.
  4. Vi anbefaler, at brugerne gennemgår Metas betingelser for fælles dataansvar, tilgængelige her: https://www.facebook.com/legal/controller_addendum, samt Facebook Business Tools Terms of Service: https://www.facebook.com/legal/terms/businesstools. Brugerne opfordres til at udnytte de tilgængelige mekanismer til at administrere deres præferencer for databehandling og annoncering.

XIV. Cookies

  1. Ved brug af hjemmesiden indsamles visse brugeroplysninger automatisk. Disse oplysninger kan omfatte:
    1. IP‑adresse,
    2. domænenavn,
    3. browsertype,
    4. type af operativsystem.
  2. Disse oplysninger kan indsamles gennem:
    1. cookies,
    2. Google Analytics‑systemet,
    3. eller serverlogfiler.
  3. Cookies er små tekstfiler, som gemmes af din browser på din computers harddisk eller på hukommelseskortet i din mobiltelefon. Ved efterfølgende besøg sendes oplysningerne i cookien tilbage til hjemmesiden, hvilket gør det muligt at genkende brugeren og tilpasse indholdet til deres præferencer.
  4. For at forbedre vores hjemmeside, levere relevant indhold og analysere, hvordan brugerne interagerer med den, kan vi anvende cookies.
  5. Data, der lagres i cookies, kan behandles med følgende formål:
    1. personalisering af hjemmesiden: at huske oplysninger om brugeren så de ikke behøver at indtaste dem igen,
    2. visning af målrettet reklame, indhold og information,
    3. overvågning af aggregerede målinger vedrørende hjemmesidens brug, såsom samlet antal besøg og sidevisninger.
  6. Vi anvender følgende typer cookies:
    1. Sessionscookies: midlertidige filer, som lagres på brugerens enhed, indtil hjemmesiden forlades.
    2. Permanente cookies: filer, som lagres på brugerens enhed i en angivet periode eller indtil de slettet manuelt.
  7. Cookies klassificeres i følgende kategorier:
    1. Funktionelle cookies – nødvendige for hjemmesidens korrekte funktion. De bruges til at huske loginoplysninger, sprogindstillinger, formularinput og privatlivsvalg. Hvis du deaktiverer dem i din browser, vil visse dele af hjemmesiden måske ikke fungere korrekt.
    2. Analytiske cookies – hjælper os med at analysere trafik og kende kilder til besøgene. De gør det muligt at se, hvilke sider der er mest populære, og forstå, hvordan besøgende navigerer på siden. Oplysningerne er aggregerede og anvendes ikke til at identificere dig direkte. Hvis du ikke accepterer disse cookies, kan vi ikke se, hvornår du har besøgt hjemmesiden.
    3. Reklamecookies – giver os og vores partnere mulighed for at vise reklamer baseret på dine interesser, både på vores hjemmeside og andre. De kan oprettes af vores reklamepartnere. De gemmer ikke direkte personoplysninger, men identificerer din browser og enhed. Hvis du ikke accepterer disse cookies, vil du stadig se reklamer, men de vil ikke være personligt målrettede.
  8. Vi anvender analytiske og lignende tjenester, der kan indbefatte tredjepartscookies. Under brugen af hjemmesiden kan der bruges tredjepartscookies til at aktivere funktioner, integrere platforme, analysere reklamers effektivitet og indsamle anonymiserede statistiske data.
  9. Denne fortrolighedspolitik regulerer ikke brugen af tredjepartscookies. Hver tredjepartsudbyder definerer sine egne cookie‑regler i sin fortrolighedspolitik. Vi opfordrer brugerne til at læse disse politikker. Læs mere om databehandling i Google Analytics her: https://support.google.com/analytics/answer/6004245
    og om Facebook Pixel her: https://www.facebook.com/privacy/policy.
  10. Brugeren kan til enhver tid administrere sin cookie‑præference via det værktøj, der er tilgængeligt på hjemmesiden. Bemærk, at afvisning, sletning eller blokering af cookies kan gøre det svært eller umuligt at bruge visse funktioner på hjemmesiden.

XV. Nyhedsbrev

  1. Brugen af nyhedsbrevstjenesten til direkte markedsføringsformål er frivillig og tilgængelig kun efter den registreredes forudgående samtykke.
  2. Nyhedsbrevstjenesten leveres via IdoSell‑platformen: https://www.iai-sa.com/en/privacy-policy-and-security/.
  3. Markedsføringskommunikation sendes gennem følgende kanaler og formater:
    1. via e‑mail – i form af elektroniske beskeder,
    2. via elektroniske enheder – i form af SMS‑beskeder.
  4. Tilmelding til nyhedsbrevet sker ved at udfylde registreringsformularen på administratorens hjemmeside (ved at angive navn, telefonnummer og e‑mailadresse) og ved at acceptere denne fortrolighedspolitik, der regulerer reglerne for databehandling og levering af tjenesten.
  5. Nyhedsbrevstjenesten er gratis, leveres på ubestemt tid og kan udsendes uregelmæssigt.
  6. Brugeren kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet med øjeblikkelig virkning ved at underrette administratoren via e‑mail på info@matemundo.dk eller ved at klikke på afmeldingslinket i hvert nyhedsbrev. Afmeldingen svarer til opsigelse af aftalen om levering af elektroniske tjenester relateret til nyhedsbrevet.
  7. Administratoren er ikke ansvarlig for unøjagtige eller falske oplysninger, der gives af brugeren, eller for manglende levering af nyhedsbrevet af årsager uden for administratorens kontrol (for eksempel tekniske problemer hos internetudbyderen).
  8. Administratoren forpligter sig til at levere nyhedsbrevstjenesten i overensstemmelse med denne politik og gældende lovgivning, herunder beskyttelse af brugernes personoplysninger i henhold til GDPR og national databeskyttelseslovgivning. Brugeren forpligter sig til at anvende tjenesten i overensstemmelse med lovgivningen og denne politik og ikke at levere ulovligt indhold.

XVI. Konto

  1. Administratoren leverer kontotjenesten elektronisk. Tjenesten leveres i overensstemmelse med gældende lovgivning, især loven af 18. juli 2002 om levering af elektroniske tjenester samt Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 (GDPR).
  2. Konto­tjenesten består i oprettelsen af en personlig bruger­konto på hjemmesiden, hvilket gør det muligt at købe administrators produkter. Vilkår for tjenesten kan læses her: https://www.venusti.eu/eng-terms.html

XVII. Spørgeskema

  1. Administratoren tilbyder en tjeneste i form af et spørgeskema. Formålet med spørgeskemaet er at levere et resultat til brugeren i form af:
    1. personligt tilpassede produktanbefalinger.
  2. Administratoren bestræber sig på at svare på brugerens forespørgsel inden for højst 24 timer.

XVIII. Levering af elektroniske tjenester

  1. Det er strengt forbudt for brugere at levere eller videregive ulovligt indhold.
  2. Brugeren er forpligtet til at anvende administratorens hjemmeside og de tilbudte tjenester i overensstemmelse med gældende lovgivning, god praksis og faktuelt korrekte oplysninger samt til at undlade handlinger, der overtræder denne politik. Administratoren er ikke ansvarlig for ukorrekte oplysninger, der gives af brugeren, eller for manglende levering af tjenesten som følge af forhold uden for administratorens kontrol (f.eks. tekniske problemer hos internetudbyderen).
  3. Brugeren forpligter sig til at opretholde fortrolighed og ikke at videregive oplysninger, der modtages i forbindelse med tjenesteydelsen, til tredjeparter, herunder men ikke begrænset til kommercielle, organisatoriske, tekniske eller finansielle oplysninger.
  4. De tekniske krav, der er nødvendige for den korrekte funktion af de elektronisk leverede tjenester, omfatter: internetadgang; en enhed, der muliggør adgang (f.eks. computer, bærbar computer eller mobil enhed med internetbrowser); en aktiv og korrekt konfigureret e‑mailkonto; samt en opdateret browser, der understøtter cookies (f.eks. Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome).
  5. Selvom administratoren implementerer passende sikkerhedsforanstaltninger for at forhindre eller vanskeliggøre hackingangreb, indebærer brugen af internettjenester en risiko for, at brugerens system kan blive inficeret med skadelig software. Administratoren anbefaler derfor anvendelse af opdateret antivirusprogram og en aktiv, korrekt konfigureret firewall.
  6. Brugeren har ret til at indgive en klage vedrørende levering af elektroniske tjenester. Klagen skal indsendes skriftligt til administratorens registrerede adresse eller via e‑mail (som angivet i afsnit I i denne politik). Klagen skal indeholde brugerens fulde navn og e‑mailadresse (ved e‑mail‑indsendelse), en detaljeret beskrivelse af problemet og en specifik anmodning om løsning. Administratoren vil behandle klagen inden for 14 dage efter modtagelsen og oplyse brugeren om resultatet via samme kommunikationskanal, som klagen blev indgivet gennem.

XIX. Brugernes rettigheder i forbindelse med behandlingen af deres personoplysninger

  1. I forbindelse med behandlingen af dine personoplysninger har du følgende rettigheder:
    1. Ret til indsigt i personoplysninger: På anmodning giver administratoren oplysninger om behandlingen af dine personoplysninger, herunder formål, retsgrundlag, omfang af de behandlede data, modtagere, som dataene videregives til, samt planlagte opbevaringsperioder. Du kan desuden få oplyst, om dine data er genstand for profilering eller automatiseret beslutningstagning, og få en kopi af dine personoplysninger.
    2. Ret til berigtigelse: På anmodning retter administratoren unøjagtige eller forkerte personoplysninger og supplerer eller opdaterer dem, hvis de er ufuldstændige eller forældede.
    3. Ret til sletning ("retten til at blive glemt"): På anmodning sletter administratoren dine personoplysninger, hvis de ikke længere er nødvendige til de formål, de blev indsamlet til, hvis du trækker dit samtykke tilbage, eller hvis du gør indsigelse mod behandlingen – medmindre oplysningerne skal opbevares for at etablere, udøve eller forsvare retskrav.
    4. Ret til begrænsning af behandling og ret til dataportabilitet: På anmodning suspenderer administratoren behandlingen af dine personoplysninger i henhold til gældende lov og, hvor det er muligt, leverer en kopi af dataene i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format.
    5. Ret til at indgive klage: Hvis du mener, at behandlingen af dine personoplysninger overtræder gældende lovgivning, har du ret til at indgive en klage til den polske databeskyttelsesmyndighed – Formanden for Urzęd Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00‑193 Warszawa, Polen).
    6. Ret til indsigelse: Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger baseret på administratorens legitime interesse, herunder til direkte markedsføring. Hvis personoplysninger behandles til direkte markedsføring, ophører administratoren straks med denne behandling, når der fremsættes indsigelse.
    7. Ret til at trække samtykke tilbage: Hvis dine personoplysninger behandles på grundlag af dit samtykke, kan du til enhver tid trække dette samtykke tilbage. Tilbagetrækningen af samtykket påvirker ikke lovligheden af behandlingen, der blev udført, før samtykket blev trukket tilbage, men betyder, at dine oplysninger ikke længere anvendes til de formål, som samtykket dækkede.
  2. En anmodning om at udøve en af ovenstående rettigheder kan sendes pr. post til administratorens registrerede adresse eller via e‑mail til den adresse, der er angivet i afsnit I i denne fortrolighedspolitik.
  3. For at lette behandlingen af din anmodning bedes du specificere den så tydeligt som muligt – navnlig hvilken rettighed du ønsker at udøve, og hvilke oplysninger anmodningen vedrører. Hvis administratoren ikke kan fastslå indholdet af anmodningen eller identificere den person, der anmoder, ud fra de modtagne oplysninger, kan der blive anmodet om yderligere information.
pixel